Urząd Gminy Kołobrzeg informuje, że od 6 grudnia 2022 r. przystąpił do preferencyjnej sprzedaży węgla (groszek i orzech).

Z osobami, które złożyły wniosek o preferencyjny zakup węgla i zostały zweryfikowane pozytywnie, pracownik Urzędu Gminy Kołobrzeg będzie kontaktował się telefonicznie z prośbą o niezwłoczne stawienie się w celu:

- pobrania zaświadczenia uprawniającego do odbioru węgla w składzie opału potwierdzającego zakup węgla po preferencyjnych cenach (pokój Nr 46 na I piętrze budynku „B” Urzędu Gminy);

- odbioru faktury potwierdzającej wpłatę. W przypadku przelewów bankowych odbiór faktury jest możliwy po zaksięgowaniu pieniędzy na rachunku gminy. Przypomina się, że wpłaty na poczet ceny zakupu węgla należy dokonywać przelewem na rachunek bankowy gminy Kołobrzeg: numer 94 1240 6654 1111 0000 4967 1988 (w tytule należy wpisać: imię i nazwisko, adres osoby uprawnionej do zakupu, nazwę sortymentu (orzech lub groszek).

Odbiór węgla będzie odbywał się we wskazanym składach opału w Kołobrzegu:

Skład Opału Krzysztof Demidziuk ul. Sienkiewicza 12 - od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 16.00, w soboty od 9.00 do 13.00;

A.G. TRADE ul. Sienkiewicza 27 - od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 17.00, w soboty od 8.00 do 14.00; po okazaniu faktury sprzedaży oraz zaświadczenia Urzędu Gminy Kołobrzeg potwierdzającego możliwość zakupu węgla po preferencyjnych cenach.

Cena węgla – 2000 zł / tonę, do ceny 2000 zł brutto/tonę nie wlicza się kosztów transportu paliwa stałego z miejsca składowania na składzie w Kołobrzegu do gospodarstwa domowego.

Mieszkaniec po opłaceniu faktury za zakupiony węgiel niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 5 dni od otrzymania potwierdzenia zapłaty odbiera węgiel z wyznaczonego punktu sprzedaży węgla.

Jednocześnie informuje się, że w związku ze zmianą rozporządzenia Ministra Aktywów Państwowych z dnia 2 listopada 2022 r. w sprawie ilości paliwa stałego dostępnego dla jednego gospodarstwa domowego w ramach zakupu preferencyjnego, które weszło w życie 3 grudnia 2022 r., wprowadzona została możliwość przeniesienia niewykorzystanego w 1. okresie zapotrzebowania na następny okres (od 1 stycznia 2023 r.).

W myśl zmienionego rozporządzenia, w przypadku gdy do dnia 31 grudnia 2022 r. nie dokonano zakupu paliwa stałego albo dokonano zakupu paliwa stałego w ilości mniejszej niż 1 500 kg, to niewykorzystana ilość paliwa stałego powiększa limit na 2. okres. Tym samym mieszkaniec, który w 1. okresie złoży wniosek na mniejszą ilość węgla niż maksymalna (np. 1 000 kg), będzie mógł ująć w przyszłorocznym wniosku tę niewykorzystaną cześć limitu (w podanym przypadku 500 kg; czyli jego wniosek będzie dotyczył 1500 kg, powiększonych o 500 kg).

Informacje szczegółowe udzielane są pod nr tel. 94 35 30 445.

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn