Trwa świąteczne szaleństwo zakupów. Oprócz rzeczy codziennego użytku, kupujemy przede wszystkim prezenty, które czasem mogą się okazać nietrafione. Jak zwrócić niechciany przedmiot i jakie pułapki czekają na nas podczas eksplorowania sklepów stacjonarnych i internetowych, podpowiada rzecznik praw konsumenta.

Jak mówi powiatowy rzecznik praw konsumenta Aneta Cieślicka, duży problem stanowi zwrot towarów w sklepach stacjonarnych. Inaczej wygląda sytuacja, jeżeli chodzi o zakupy w sieci, czyli tzw. umowy na odległość. Należy jednak pamiętać, że zwrot jest najczęściej na nasz koszt,a jak juz mowa o kosztach, to uważajmy na portale, które tylko pośredniczą w zawarciu umowy. 

Robiąc zakupy warto też pamiętać, że konsumentowi przysługuje prawo do reklamacji. Pamiętajmy też, że rękojmia daje więcej uprawnień konsumentowi, niż gwarancja.

Więcej w materiale wideo.

 

 

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn