×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 70.

Z każdym tygodniem budowa największej inwestycji infrastrukturalnej w województwie staje się coraz bardziej widoczna. Rozpoczęły się już roboty na 6 odcinkach S6 od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości 120 kilometrów. Wykonawcy uzyskiwali decyzje ZRID i wchodzili na plac budowy od grudnia 2016 do marca 2017 roku.



Ponadto od wiosny ubiegłego roku w budowie jest obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20,1 km. Zakres robót jest cały czas rozszerzany, prowadzone są roboty ziemne i ruszają prace przy obiektach mostowych. Najdłuższy plac budowy w województwie (łącznie to 140 km) zaczyna coraz bardziej tętnić życiem. Przed wykonawcami pełne dwa sezony robót budowlanych, podczas których powinni zakończyć realizację tej inwestycji, tak aby w 2019 roku kierowcy mogli pojechać drogą ekspresową z Goleniowa do Koszalina. Rok wcześniej powinna być gotowa obwodnica Koszalina i Sianowa.
 
Budowa drogi nieuchronnie wiąże się z utrudnieniami w ruchu w miejscach, w których nowa inwestycja koliduje z istniejącym układem drogowym i w miejscach, w których poruszają się pojazdy budowy. W przypadku tej inwestycji utrudnienia będą największe na odcinku od Goleniowa do rejonu miejscowości Modlimowo (na tym fragmencie nowa droga biegnie blisko obecnej DK nr 6). Na odcinku Goleniów – Nowogard i Płoty – Kiełpino zostały już oznakowane wjazdy na budowę. Wraz z postępem robót będą pojawiały się kolejne zmiany w organizacji ruchu.

Realizowane obecnie roboty:
 
S6 Goleniów – Nowogard
·         oczyszczanie terenu po wycince drzew
·         odhumusowywanie terenu
·         dostawy kruszyw i grysów
·         wprowadzanie tymczasowej organizacji ruchu
·         zagęszczanie podłoża i wymiana gruntów
·         wykonywanie nasypów i wykopów
·         przebudowa kolizji sieci teletechnicznych, gazowych, kanalizacji sanitarnych
 
 
Nowogard - Płoty
·         wycinka drzew
·         prace geodezyjne
·         rozpoznanie saperskie terenu
 
 
Płoty - Kiełpino
·         oczyszczanie terenu po wycince drzew
·         odhumusowywanie
·         wykonywanie platform roboczych pod budowę obiektów inżynierskich i roboty związane ze wzmocnieniem podłoża
·         wykonywanie wykopów pod fundamenty i układanie batonu wyrównawczego pod podpory wiaduktów
·         ustawianie wytwórni betonu i przygotowywanie terenu pod wytwórnię mas bitumicznych
·         dostawy i gromadzenie kruszyw i gresów
 
 
Kiełpino – Kołobrzeg Zachód
·         oczyszczanie terenu po wycince drzew
·         odhumusowywanie
·         budowa drogi dojazdowej
·         przebudowa kolizji sieci elektroenergetycznych
·         organizacja zaplecza budowy
 
 
Kołobrzeg Zachód – Ustronie Morskie
·         oczyszczanie terenu po wycince drzew
·         prace geodezyjne
·         sprawdzanie saperskie
·         budowa mostu M-1 i pozostałych obiektów na obwodnicy Kołobrzegu w ciągu DK nr 11
·         budowa nasypu przeciążającego na obwodnicy Kołobrzegu
 
 
Ustronie Morskie - Koszalin
·         wycinka drzew
·         odhumusowywanie
·         przygotowywanie podłoża pod nasypy
·         prace geodezyjne
 
 
Obwodnica Koszalina i Sianowa
·         roboty ziemne
·         wykonywanie ulepszonego podłoża z mieszanki spoinowo – gruntowej
·         budowa dróg dojazdowych
·         budowa przepustów
·         budowa obiektów: E-35, WD-103, WD-105, WD-112, WD-113, WD-125, WD-127
·         przebudowa kolizji z sieciami teletechnicznymi, wodociągowymi
·         budowa odwodnienia drogi, przebudowa drenaży
·         roboty związane ze wzmocnieniem podłoża (wymiana gruntu)

Na zdjęciu odcinek Kiepłpino-Kołobrzeg
Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn


Facebook