Uczniowie klasy 7 d, Szkoły Podstawowej nr 3 zostali laureatami konkursu dotyczącego bezpieczeństwa w internecie. Ich zadaniem było stworzenie kampanii społecznej na ten temat. Podejmowali świetne, innowacyjne działania i mimo pandemii i zdalnego nauczania udało im się zrealizować wszystkie zaplanowane działania. 

 

 

Informacja o zwycięstwie w konkursie na grant na realizację akcji społecznej o tematyce bezpieczeństwa w sieci przyniosła uczniom Szkoły Podstawowej nr 3 w Kołobrzegu dużo radości i satysfakcji. Jako jedna z 22 drużyn w Polsce miała szansę zrealizować swoje pomysły na działania, z wykorzystaniem otrzymanej kwoty 1000 zł brutto od organizatora konkursu- Fundacji Szkoła z Klasą w programie Asy Internetu.

Przystępując do konkursu wszyscy uczniowie uczyli się w trybie stacjonarnym, mając możliwość swobodnego kontaktu. W chwili ogłoszenia wyników edukacja została przeniesiona w tryb on line. Było to dodatkowe wyzwanie dla uczniów, którzy z łatwością pokonali wszystkie trudności. Uczniowie byli zaangażowani w projekt na każdym etapie jego realizacji. To oni decydowali, na co będą chcieli przeznaczyć otrzymaną kwotę. Zakupiony sprzęt oraz materiały papiernicze ułatwiły podejmowanie kolejnych kroków kampanii.

Dziesięcioro uczniów klasy 7d, bo o nich mowa, wybrało na odbiorców swojej akcji społecznej młodsze koleżanki i kolegów ze szkoły. To dla nich przygotowali lekcje o bezpieczeństwie w internecie, w oparciu o 5 wartości przyświecające wszystkim Asom- Rozsądek, Uważność, Siła, Życzliwość i Odwaga. Uczniowie na platformie TEAMS uczyli jak mądrze udostępniać treści o sobie i innych, jak nie dać się nabrać internetowym oszustom, w jaki sposób tworzyć silne hasła do kont, jak ważna jest życzliwość i właściwe zachowanie w internecie. Spotkania były okazją do wymiany doświadczeń, szukania rozwiązań niepokojących sytuacji oraz dobrej wspólnej zabawy. Uczniowie podczas lekcji wykorzystywali samodzielnie stworzone gry i zabawy interaktywne, które uatrakcyjniły zajęcia. Nabierali również doświadczenia w publicznych wystąpieniach, radzeniu sobie ze stresem i tremą.

Największą atrakcją dla maluchów z klas I-III okazało się finałowe zadanie, którym było odnalezienie wyjścia z wirtualnego escaperoomu. Siódmoklasiści stworzyli historię, w której to oni zostali uwięzieni przez hakera w budynku szkoły. Rolą uczniów, poprzez rozwiązanie zadań o tematyce bezpieczeństwa w internecie, było uwolnienie swoich starszych kolegów. Wszystkie klasy pracowały zespołowo, wykazały się dużą wiedzą, sprytem i spostrzegawczością. Uczniowie na zakończenie wszystkich działań otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz tytuł Cyberbohaterów. Jedynym mankamentem akcji był brak bezpośredniego kontaktu uczestników, niemożność nawiązania relacji na żywo. Wszyscy uczestniczy projektu czekają z niecierpliwością na chwilę, kiedy będą mogli się spotkać razem w budynku szkoły.

 

 

 

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn