Oszuści kolejny raz próbują uzyskać dostęp do naszych kont. Tym razem przez oprogramowanie QuickSupport umożliwiające zdalny dostęp do pulpitu. 

Dzięki zainstalowaniu takiej niepozornej aplikacji i zalogowaniu do banku, przestępcy osiągają cel jakim jest dostęp do hasła i loginu naszego konta bankowego.

Przestępcy w celu wyłudzenia pieniędzy zmieniają środki i metody jakimi posługują się podczas dokonywania oszustw. Kolejny sposób to podszywanie się pod pracowników banków i telefonowanie do klientów, by zainstalowali aplikację, bądź oprogramowanie antywirusowe, a następnie zalogowali się do banku. Osoba po zainstalowaniu wskazanej aplikacji i zalogowaniu do banku nieświadomie udostępnia dane logowania, gdyż każdy jej ruch jest śledzony przez oszusta. Od tej pory przestępca ma pełen dostęp do naszego konta bankowego. Dodatkowym utrudnieniem w zdemaskowaniu oszustów jest wykorzystywanych przez nich spoofing – czyli podszywanie się pod numery telefonów, które przypominają te z których korzystają placówki bankowe.

Pamiętajmy! Pracownicy banków nigdy nie dzwonią do klientów z prośbą o zainstalowanie aplikacji czy innych oprogramowań. Jeśli nie jesteśmy pewni co do tożsamości osoby po drugiej stronie słuchawki możemy w każdej chwili przerwać rozmowę i skontaktować się z właściwą placówką bankową w celu potwierdzenia danych pracownika.

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn