Jak może wyglądać krajobraz naszego miasta? Jaka forma reklamy powinna być dopuszczona w miejskiej przestrzeni? – o tym dyskutowano wczoraj sali obrad ratusza podczas spotkania z Bartoszem Poniatowskim, architektem, urbanistą oraz antropologiem. 

Aktualny brak regulacji prawnych dotyczących umieszczania w przestrzeni publicznej reklam, szyldów czy innych elementów, skutkuje chaosem, nieestetycznym wyglądem, a nawet oszpecaniem krajobrazu miasta. Często spotykamy się ze zjawiskiem prześcigania się podmiotów, które wprowadzają do przestrzeni coraz bardziej agresywne i duże reklamy, dlatego prezydent miasta zleciła firmie zewnętrznej opracowanie stosownej uchwały. Tak zwana Uchwała Krajobrazowa  ma być dokumentem poświęconym regulacji zapisów dotyczących sytuowania w przestrzeni Kołobrzegu, takich elementów jak reklamy, szyldy, czy obiekty małej architektury. Celem dokumentu jest wytyczenie jasnych reguł umieszczania tych elementów w przestrzeni wspólnej i co za tym idzie poprawa wizerunku całego miasta. Pierwsze spotkanie w tym temacie miało miejsce rok temu. Wtedy architekt spisał uwagi mieszkańców i teraz powrócił z dokumentem w nowej odsłonie. Kolejne konsultacje w tej sprawie odbędą się 27 listopada, również w sali obrad ratusza o godzinie 17.

 

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn