Święta to m. in. czas otrzymywania prezentów. Co jednak zrobić, kiedy pod choinka znajdujemy zupełnie nietrafiony upominek? Jakie prawa przysługują konsumentowi w tym przypadku, tłumaczy rzecznik praw konsumenta. 

Wg. statystyk, ponad 50% Polaków jest niezadowolonych z otrzymanych świątecznych prezentów. Część  z nas dziękuje za nie z wymuszonym uśmiechem, po czym odkłada upominek do lamusa, natomiast druga połowa, stara się go zwrócić. 

Sprawa jest prosta, kiedy towar okazał się wadliwy, bo wystarczy udać się do sklepu, w którym był  dokonany zakup, lub jeżeli był to zakup internetowy, skontaktować się ze sprzedawcą mailowo.

Problem pojawia się przy zwrotach niechcianych towarów, czyli np. nietrafionych prezentów.

Musimy też pamiętać, żeby przedstawić dowód zakupu.

Tak jak w przypadku rękojmi wystarczy zgłosić się do sprzedawcy u którego dokonaliśmy zakupu, tak gwarancja jest tzw. darmowym serwisowaniem i to zobowiązanie przyjmuje na siebie najczęściej producent. Należy również dodać, że w ramach rękojmi, to sprzedawca w ciągu 14 dni ma obowiązek zawiadomić nas o rozpatrzeniu reklamacji.

W przypadku gwarancji,  zgłoszenie idzie do serwisu i nie mamy prawa żądać zwrotu gotówki, tak jak w przypadku rękojmi. Rozpatrzenie reklamacji z tego tytułu, trwa ok.30 dni roboczych. 

 

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn