Podczas dzisiejszej Komisji Morskiej po raz kolejny omawiano temat dotyczący problemów związanych ze stanem technicznym nabrzeża będącego we władaniu Ministerstwa Obrony Narodowej oraz pogłębienia toru wodnego.

W grudniu ubiegłego roku odbyło się w tym temacie spotkanie z przedstawicielami Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych Inspektoratu Marynarki Wojennej.

Temat dotyczący konieczności wykonania remontu nabrzeża znajdującego się po stronie zachodniej, należącego obecnie do Marynarki Wojennej poruszany był już niejednokrotnie. W grudniu w kołobrzeskim porcie odbyło się spotkanie z przedstawicielami  Dowództwa Generalnego Rodzajów Sił Zbrojnych Inspektoratu Marynarki Wojennej, którzy przyjechali na inwentaryzację tych terenów oraz żeby zapoznać się z planami rozwojowymi portu. Od spotkania minęły nieco ponad dwa miesiące i póki co w tym temacie nic się  nie zadziało. Jeżeli nie mamy jasno określonej tej polityki państwa względem małych portów, to trudno żebyśmy dzisiaj mówili, że coś się zadzieje w przeciągu dwóch miesięcy od spotkania, mówił podczas dzisiejszej Komisji Morskiej Artur Lijewski.

Infrastruktura hydrotechniczna nabrzeża i falochrony, to bardzo kapitałochłonne inwestycje, i to według Artura Lijewskiego, powinno być w gestii skarbu państwa i oni powinni o to dbać. Modernizacja kanału portowego jest niezbędna już nie tylko do rozwoju funkcji pasażerskiej i handlowej kołobrzeskiego portu, ale takie działania leżą również w interesie obronności państwa. 

Wartość inwestycji związanej z przebudową wejścia do kołobrzeskiego portu oraz remontem nabrzeża szacuje się na około 80 mln złotych. A efektywność i zwrotność z tej inwestycji będzie o wiele większa. 

 

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn