Święta, święta i po świętach i to często z niechcianym prezentem. Co zrobić z nietrafionym podarkiem? Pytamy rzecznika praw konsumenta.

Przede wszystkim należy sprawdzić czy dany sklep stacjonarny przyjmuje zwroty czy dokonuje wymiany na inne produkty, bo tak jak w przypadku sklepów internetowych zwrot jest ułatwiony poprzez przepisy, to sklepy stacjonarne mogą zastrzec sobie prawo do wymiany na karty podarunkowe, czy vouchery. Jeśli chodzi o sklepy online to należy pamiętać o pisemnym oświadczeniu odstąpienia od umowy. Jednak zwrot jest najczęściej na nasz koszt, a jeżeli chodzi o dodatkowe koszty, to uważajmy na portale, które tylko pośredniczą w zawarciu umowy. Tutaj pojawia się też często problem, ponieważ sprzedawca znajduje się poza terenem UE, przez co kontakt  z nim jest utrudniony,a koszty zwrotu dużo wyższe, często niewspółmierne do wartości produktu. Warto też sprawdzić, jakich produktów nie możemy zwracać. Dlatego jak zawsze namawiamy do czytania regulaminu i sprawdzenia wyłączeń poszczególnego sprzedawcy, ale również to czy nie ogranicza on naszych praw konsumenckich.

 

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn