Święta, święta i po świętach i to często z niechcianym prezentem. Co zrobić z nietrafionym podarkiem? Pytamy rzecznika praw konsumenta.

Przede wszystkim należy sprawdzić czy dany sklep stacjonarny przyjmuje zwroty czy dokonuje wymiany na inne produkty, bo tak jak w przypadku sklepów internetowych zwrot jest ułatwiony poprzez przepisy, to sklepy stacjonarne mogą zastrzec sobie prawo do wymiany na karty podarunkowe, czy vouchery. Jeśli chodzi o sklepy online to należy pamiętać o pisemnym oświadczeniu odstąpienia od umowy. Jednak zwrot jest najczęściej na nasz koszt, a jeżeli chodzi o dodatkowe koszty, to uważajmy na portale, które tylko pośredniczą w zawarciu umowy. Tutaj pojawia się też często problem, ponieważ sprzedawca znajduje się poza terenem UE, przez co kontakt  z nim jest utrudniony,a koszty zwrotu dużo wyższe, często niewspółmierne do wartości produktu. Warto też sprawdzić, jakich produktów nie możemy zwracać. Dlatego jak zawsze namawiamy do czytania regulaminu i sprawdzenia wyłączeń poszczególnego sprzedawcy, ale również to czy nie ogranicza on naszych praw konsumenckich.

 

Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn