Przebudowa ulic Zwycięzców i 18 Marca wchodzi w kolejny etap. Jutro, 27 maja zamknięte zostanie skrzyżowanie Jana Pawła II z ulicami Sybiraków, Waryńskiego i plac 18 Marca aż do wysokości ulicy Piastowskiej.

 

Od 27 maja (choć same prace zaczną się dzień lub dwa dni później) zamknięte zostanie skrzyżowanie Jana Pawła II z ulicami Sybiraków, Waryńskiego i plac 18 Marca aż do wysokości ulicy Piastowskiej. W miejscu obecnego skrzyżowania powstanie podłużne rondo, które ma nam znacznie ułatwić komunikację. W związku z pracami zamknięty zostanie wjazd w ulicę Jana Pawła II - od skrzyżowania z ulicą Łopuskiego.

Co ważne:

- zostanie pozostawione dojście dla pieszych, do funkcjonujących lokali usługowych przy Placu 18 Marca. Z ulicy Sybiraków do ulicy Jana Pawła dojście dla pieszych będzie możliwe istniejącymi alejkami Skweru Pionierów (żółta linia na mapie).

- nie będą funkcjonowały przystanki Komunikacji Miejskiej przy ul. Jana Pawła II – te obok Policji. Autobus będzie jechał do końca ulica Łopuskiego a kolejny przystanek będzie przy ulicy Unii Lubelskiej.

- taksówki będą mogły dojechać ulicą Jana Pawła aż do skrzyżowania z Sybiraków i Waryńskiego, a tam nawrócić wykorzystując zatokę autobusową.

Inwestycja ma trwać do 15 sierpnia 2020 r. W tej chwili nie ma żadnych sygnałów ze strony wykonawcy, że termin ten mógłby zostać zagrożony.

Zakres tej inwestycji to przebudowa ulicy – od skrzyżowania Jana Pawła II z Waryńskiego i Sybiraków przez całą Plac 18 Marca i ul. Zwycięzców – do ulicy Solnej. Oprócz nowej ulicy wyremontowane zostaną chodniki, wybudowana ścieżka rowerowa, oświetlenie oraz cała infrastruktura podziemna – wodno-kanalizacyjna oraz kanalizacja deszczowa. Wykonawca już prowadzi prace na ulicy Zwycięzców. Ulica jest zamknięta a prace posuwają się szybko.

Łączny koszt inwestycji to prawie 9,3 miliona z czego 8,5 to koszty ponoszone przez budżet i dofinansowane w wysokości 50 % z Funduszu Dróg Samorządowych, a 800 tysięcy to koszty przebudowy wodno-kanalizacyjnej pokryte przez MWiK.

 

 .

Komentarze  
-2 # Remonty 2020-05-26 16:01
O i to jest reklama dla Kołobrzegu. Rozkopane centrum przez m-c VI, VII, VIII
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+9 # Laura 2020-05-26 19:04
Piękne zamczysko , pewno jakiś obiekt edukacyjny lub kultury , galeria ?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # Pan M 2021-02-21 07:07
Może zamiast powielać bezkrytycznie zachwyt kołobrzeskimi potworkami infrastrukturalnymi, dokonali byście Państwo rzetelnej analizy jak przez ostatnich kilkanaście lat zdewastowano infrastrukturę drogową miasta - przy czym proces zdaje się zaczął przyspieszać. Zaczęło się od ronda Solidarności które wcześniej było skrzyżowaniem z wyspą centralną, a więc rozwiązaniem przyjaznym dla funkcjonowania transportu zbiorowego. Później było już tylko gorzej.
(cdn.)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # Pan M 2021-02-21 07:10
Co zrobiono w centrum, na ulicy Wschodniej, Wiosennej etc. BRD, poczucie estetyki? Ależ skąd. Pstrokacizna psującą jakość przestrzeni publicznej i niefunkcjonalność - to w skrócie motto przewodnie zmian na ulicach Kołobrzegu. W radosnej twórczości stojącej w sprzeczności ze sztuką inżynierii ruchu, kroku dotrzymuje GDDKiA. Już nawet nie chcę pisać o modelowej metodyce uwzględniającej transport publiczny czy pojazdy uprzywilejowane w strukturze ruchu co winno rzutować na założenia projektowe. Tymczasem w Kołobrzegu wszystkie nowe rozwiązania infrastrukturalne uderzają właśnie w komunikację miejską, a także obniżają kulturę ruchu rowerowego (!).
(cdn.)
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # Pan M 2021-02-21 07:20
To co zrobiono z ulicą Śliwińskiego woła o pomstę do nieba. Niski standard w jakim została odbudowana ulica wymusił ograniczenie tonażowe i w efekcie wyrzucenie z ulicy transportu zbiorowego. To wymaga debaty i zatrzymania tego radosnego pochodu ku transportowej katastrofie. To miasto potrzebuje rozsądnych rozwiązań z wizją w tle, a nie bałwochwalczego entuzjazmu izaklinania rzeczywistości dla poprawienia sobie nastroju w świetle kolejnych zmarnowanych publicznych pieniądzach na nowe przystanki, autobusy do jazdy na stojąco, przebudowy ulic psujące ich standard, czy bezużyteczny placobeton zwany centrum przesiadek Bałtycka
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn