Nie wszyscy z Kołobrzegu wyjeżdżają z bagażem pozytywnych wspomnień. Najlepszym tego przykładem może być e-mail, który wpłynął do naszej redakcji, gdzie jeden z wakacyjnych gości naszego kurortu opisuje swoje przygody z Komunikacją Miejską:

„Mając na uwadze to co przytrafiło mi się przebywając na urlopie w mieście Kołobrzeg pragnę podzielić się moją przykrą historią. A mianowicie dnia 19.06.2020 r. kuzynka pożyczyła mi swój samochód, abym mógł sprawnie poruszać się po Kołobrzegu i to w ten dzień zaparkowałem pojazd o nr rej. (…) przy ul. Obrońców Westerplatte 3 w rejonie parkometru nr 111 (informacje przepisane z zawiadomienia nr 342006191418). Pomijam już fakt, że uczciwie zakupiłem bilet, a następnie zgodnie z przepisami umieściłem go za szybą oraz następnie udałem się na plaże. Co najlepsze ustawiłem sobie budzik w telefonie 20 minut przed zakończeniem mojego czasu parkowania, żeby móc spokojnie dojść do parkometru i wykupić kolejny bilet, gdyby zaszła taka potrzeba. No i takowa sprawa się wydarzyła budzik zadzwonił zebrałem się pośpiesznie z plaży i w pobliskim parku spotkałem płaczącego chłopczyka, który to w nieznany wówczas sposób oddalił się od swych rodziców. Nie chciał ze mną rozmawiać, próbowałem z nim rozmawiać lecz ten mówił, że rodzice kazali mu nie rozmawiać ze znajomymi. Więc powstała pętla...chłopczyk potrzebował pomocy, gdyż nie było widać jego rodziców w około, ale nie chciał rozmawiać gdyż mu zakazano. Dopiero po okazaniu przeze mnie zdjęć w telefonie, iż jestem urzędnikiem chłopiec się odblokował. Niestety trwało to dosyć długo, a następnie znalezienie chłopca rodziców to kolejne dobrych kilkanaście minut....

Ale pomijając już sam fakt tejże sytuacji, bardzo zniesmaczyło mnie podejście Komunikacji Miejskiej w Kołobrzegu Sp. z o.o. (zwanej dalej KM) do mojej osoby, a mianowicie 22.06.2020 r. poprzez kuzynkę złożyłem reklamację w siedzibie KM przy ul. Solnej 2 w Kołobrzegu. Pomijam również fakt, iż KM miała 30 dni na rozpatrzenie mojej reklamacji, a dopiero 29.07.2020 r. napisano do mnie pismo odnośnie nieuwzględnienia reklamacji czyli po terminie. Ale zapewne covid19 się temu przyczynił. Pragnę podkreślić, iż ta reklamacja została przesłana do mnie z "przyśpieszeniem", gdyż kuzynka martwiąc się całą sytuacją i obciążeniem jej jako właściciela pojazdu chodziła do komunikacji miejskiej w Kołobrzegu i próbowała się czegoś dowiedzieć. Ogólnie martwiła się, że ja pisma nie odbiorę, gdyż wyjechałem za granicę na 2 tygodnie. Po jej naciskach jedna z Pań powiedziała, że może pomóc...poda nr konta, żebym mógł zapłacić karę...gdzie tu mowa o złożeniu odwołania a nie mówiąc już o informacji co z reklamacją. Jestem przekonany, że ta sytuacja przyspieszyła wysłanie tejże reklamacji do mnie, która to i tak już była po terminie.

Jak dla mnie cała ta strefa płatnego parkowania to "maszynka do robienia pieniędzy" na granicy prawa, a nawet wg mnie poza prawem. Nawiązując do samej reklamacji, gdzie Pan Jacek Cygan pouczył mnie, iż: ": „Nałożoną przez kontrolera opłatę dodatkową w kwocie 250,00zł proszę wnieść do kasy KM Kołobrzeg przy ulicy Solnej 2 lub na rachunek bankowy numer… w terminie 3 dni od dnia otrzymania niniejszego pisma. Dla prawidłowego zaksięgowania wpłaty koniecznym jest podanie w tytule zapłaty numeru rejestracyjnego pojazdu oraz numeru zawiadomienia. Pouczenie: W przypadku, gdy w wyznaczonym terminie opłata dodatkowa nie zostanie wniesiona, sprawa będzie skutkowała postępowaniem upominawczym wobec właściciela pojazdu, a następnie zostanie skierowana na drogę postępowania egzekucyjnego, co spowoduje obciążenie dodatkowymi kosztami.” Podpisał Jacek Cygan Kierownik działu stref płatnego parkowania. Zadziałało to na mnie jak i na moją kuzynkę jako straszak, że nie mam wyjścia muszę zapłacić i tyle, bo ja jestem sprawcą, a gdy sprawca się przyznał ale nie zapłaci, bo go np. nie stać to winą obciążymy właściciela pojazdu i z niego ściągniemy należne.

Zgodnie z rozdziałem IV §10 pkt. 3 zarządzenia nr 49/20 PREZYDENTA MIASTA KOŁOBRZEG z dnia 26 marca 2020 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu korzystania ze strefy płatnego parkowania na terenie Gminy Miasto Kołobrzeg zwanej dalej zarządzeniem): „W przypadku nieuwzględnienia reklamacji służy prawo do wniesienia odwołania do Prezydenta Miasta Kołobrzeg. Odwołanie wnosi się na piśmie za pośrednictwem zarządzającego SPP w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o nieuwzględnieniu reklamacji. W Przypadku nie wniesienia odwołania, opłatę dodatkową należy uiścić w terminie 7 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o niewuzględnieniu reklamacji.” Powyższe działanie powoduje ograniczenie wzięcia czynnego udziału w postępowaniu co jednoznacznie wprowadza w błąd co do terminów oraz możliwości złożenia wyjaśnień czyli odwołania w danej sprawie. 

Również podkreślenia wymaga kolejne pouczenie odnośnie obciążenia właściciela pojazdu, które jest zapisane w rozdziale IV §10 pkt. 1 zarządzenia, które mówi, iż: „W przypadku nieuiszczenia opłaty dodatkowej w terminie wskazanym w §9 ust. 2, do właściciela pojazdu samochodowego kierowane jest wezwanie do zapłaty”. Ja wskazałem KM, że to ja jestem winny całej tej sytuacji, a nie właściciel pojazdu także wszelkie sprawy związane z tą sprawą proszę kierować do mnie, a nie do właściciela pojazdu, który jest niewinny, tylko użyczył mi pojazdu w tym dniu i nie rozumiem czemu ma teraz cierpieć kolejna osoba z tytułu błędu urzędników.

Co do kwoty do zapłaty 250 zł. Reklamacje złożyłem 22 czerwca 2020 r. co stanowi 4 dzień od momentu otrzymania od KM zawiadomienia. Reklamacja wstrzymuje bieg sprawy, zatem bezzasadnym jest po nieuznaniu mojej reklamacji nałożenie na mnie kwoty 250 zł, ponieważ pozostały mi jeszcze 3 dni na wniesienie obniżonej opłaty czyli 125 zł. W związku z powyższym uważam, że KM popełniła błąd, za który zapłaciłbym ja i nie tylko ja, bo teraz zadać sobie trzeba pytanie co z innymi uczestnikami płatnej strefy parkowania w Kołobrzegu? Jak ich potraktowano? Uważam, że sama uchwała prezydenta miasta jest krzywdząca i występują w niej uchybienia prawne, ale mniejsza z tym rozumiem, że samorządy muszą sobie jakoś radzić, bo rząd obdarował rodziny programem 500+, a obciążył wyplata samorządy.

Co gorsza, KM nie działa zgodnie z zarządzeniem nr 49/20 PREZYDENTA MIASTA KOŁOBRZEG z dnia 26 marca 2020 r. w sprawie zatwierdzenia Regulaminu korzystania ze strefy płatnego parkowania na terenie Gminy Miasto Kołobrzeg. Działanie KM jest nietransparentne i nastawione jest na wg. mnie "nielegalne" z obowiązującym prawem (zgodnie z hierarchią prawa) wyłudzaniem pieniędzy od podatnika o czym świadczą pouczenia w piśmie z dnia 29.07.2020 r. podpisane przez Pana Jacka Cygana”.

Imię i nazwisko do wiadomości redakcji.

Sprawę przekazaliśmy prezesowi Komunikacji Miejskiej.

Komentarze  
+10 # Yeti 2020-08-24 09:57
Jak to leciało ? "warto pomagać"
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-9 # Marcinnn 2020-08-24 12:01
Leming jak nic.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-7 # Supcio 2020-08-24 13:28
Szkoda pana ale jak stać na wakacje to i na mandaty też zawsze można zapłacić mobilnie dla świętego spokoju prawda.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+8 # MariaP 2020-08-24 14:18
Rok temu napisałam emaila do UM Kołobrzeg i ZKM do dzisiaj brak odpowiedzi w sprawie wszystkich przystanków na żądanie, co jest szczególnie uciążliwe dla przyjezdnych nie obeznanych z takim systemem i nieznającym topografii miasta. Często zdaża się wysiąć dalej niż się planowało. A brak zanjomości miasta stanowi w tym przypadku poważne utrudnienie. Przepuściłam 3 autobusy dziwiąc się, że zatrzymują się na przystanku. Dopiero "życzliwy" mieszkaniec wyjaśnił mi system przystanków na żądanie. Jest to jedyne znane mi miasto z takim Nieżyczliwym dla przyjezdnych rozwiązaniem. Pozdrawiam te Instytucje, które nie zdobyły się nawet na skromne wyjaśnienie. Maria Pokos
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+10 # Eliza 2020-08-24 17:47
Tu to nie tylko w komunikacji miejskiej ale na każdym kroku zasadzki czyhają . Bo na stanowiska pchają się ludziska co nie ogarniają bo są komunistyczną zgrają a jak co to mądrych udają i nic nie wyjaśniają bo z głupimi się nie zadają .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+8 # Kg 2020-08-25 19:45
To prawda. Nawet gdy stoisz na przystanku, gdzie jedzie tylko jedna linia autobusowa, nie zatrzyma się bo to jest jaśnie pan kierowca i ma w d... pasażera... Dodatkowo ciekawe jest, że w kierunku plaży zachodniej, ul. Wiosenna, na sezon letni likwiduje się autobusu i zmusza tym samym aby dojeżdżać wlasnymi autami i parkować na zakazach postoju...Już od 01.09 wracają na tą trasę autobusy linii 2 i 10. Kompletnie nie logiczne z punktu ekologi i ekonomi a także dobra turystów. Komunikacja Miejska w Kołobrzegu nie życzliwa dla ludzi!!!
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+8 # Jaan 2020-08-25 19:57
Najnielogiczniejsza Komunikacja Miejska w Polsce, gdzie kierowca jest panem i władcą nad pasażerem, który nie zawsze wie, że wszystkie przystanki są na żądanie.... Masakra i widać, że zarzad nie koniecznie zna się na logistyce takiego przedsiębiorstwa i dla kogo ma służyć....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
-3 # baha 2020-08-25 20:32
Cytuję Eliza:
Tu to nie tylko w komunikacji miejskiej ale na każdym kroku zasadzki czyhają . Bo na stanowiska pchają się ludziska co nie ogarniają bo są komunistyczną zgrają a jak co to mądrych udają i nic nie wyjaśniają bo z głupimi się nie zadają .

Proszę nie szydzić" komunistyczna zgraja"urodziłem się 1959r. i dobrze że za KOMUNY
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+1 # Asia 2020-08-26 11:26
Żadnym autobusem nie dojedziesz do plaży i nikt tu na to nie wpadnie bo to przewyższa możliwości komunistycznego pogłowia
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn