Podczas ostatniej Komisji Morskiej przedstawiono kluczowe zadania i projekty jakie stoją przed Zarządem Portu Morskiego. Jednym z nich jest przebudowa wejścia do portu. To stworzyłoby nowe możliwości dla rozwoju naszego miasta.

Zarząd Portu każdego roku przygotowuje zakres zadań inwestycyjnych, który jest do wykonania w danym roku kalendarzowym, ale też wychodzi poza perspektywę jednego roku. Jednym z głównych zadań o jakim mówi się od dawna to rozbudowa wejścia do portu, które było realizowane 10 lat temu, ale nie zniwelowało to kluczowego punktu jakim jest wąskie gardło na wysokości Latarni Morskiej.

Rozbudowa wejścia do portu to zadanie, które jest realne do wykonania. 

Kołobrzeski port jest najlepiej rozwijającym się portem na środkowym wybrzeżu. To głównie dzięki temu, że jest tu duży ruch, ale także dzięki przeładunkom w porcie. W 2020 roku w porcie zostało przeładowanych ponad 46 tysięcy ton ryb.

Kolejnym prorozwojowym aspektem do tego żeby mówić o przebudowie wejścia do portu są rozpoczęte rozmowy dotyczące branży zajmującej się budową farm wiatrowych na morzu. Nasz port mógłby pełnić rolę portu instalacyjnego.

W planach inwestycyjnych Zarządu Portu znajduje się także rewitalizacja Reduty Solnej.

 

Komentarze  
+9 # yeti 2021-03-25 13:53
Z tym oknem to ciut przesadzacie. Zgoda na lufcik.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+6 # Puste Gadanie 2021-03-25 14:31
Jeżeli zapadnie decyzja o przebudowie portu , to na pewno nie na tej komisji - no chyba , że pan Dąbkowski zorganizuje na tę inwestycję pieniążki .
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+1 # kkkk 2021-03-25 15:12
Rząd już zadecydował - ma się rozwijać port w Elblągu, a kołobrzeski niekoniecznie.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+1 # TOM 2021-03-25 16:30
Człowiek z wizją i realnymi osiągnięmi.Takich ludzi nam potrzeba w
naszymiescie,dzięki którym prawdzwy rozwój Kołobrzegu ro nie puste gadanie i wiecznyPR.Brawo panie Prezesie.zyczę sfinalizowania swoich planów.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+4 # dla dzieci dobra 2021-03-25 18:31
" Wąskie gardło " jak wynika z mojej wiedzy i doświadczenia
Nie zmieni kompletnie nic poza wtopieniem i utopieniem przez " wizjonerów " kolejnych milionów

Długość jednostek morskich ogranicza " obrotnica "
Czyli najszersze miejsce drogi wodnej na wysokości elewatorów
Gdzie statki wchodzące dziobem do portu co oczywiste
Są później obracane dziobem do morza m.in przez pilotowkę i mały cholownik

Ta długość statku to dziś około 85 metrów
Jeśli chce się mieć w Kołobrzegu statki większe przebudować trzeba cały port ......ot co
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+8 # holpol 2021-03-26 00:28
teraz problemy w Kanale Sueskim… szanse dla Kołobrzegu....
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+3 # yeti 2021-03-26 07:44
:D
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+13 # abc 2021-03-26 09:57
Przecież port w Kołobrzegu jest mały, ma znaczenie co najwyżej lokalne i nigdy nie będzie mieć takich przeładunków jak np. Gdynia czy Szczecin.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
0 # 12yoffshore 2021-04-09 23:18
Znasz się jeszcze na czymś?
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+4 # do - abc 2021-03-28 17:14
No tak , ale skąd Dąbkowski ma o tym wszystkim wiedzieć , a od myślenia to tylko póżniej głowa boli !
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
+3 # zbigniew 2021-03-29 11:11
JAKIŚ UBZDURANY TEMAT ZASTĘPCZY WYKAŻCIE PIERW ŻE OBECNY POTENCJAŁ PRZEŁADUNKOWY PORTU JEST WYKORZYSTANY NA MAXA.
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Dodaj komentarz

Komentarze na portalu informacje.kolobrzeg.pl są własnością ich twórców. Administrator portalu nie ponosi odpowiedzialności za opinie pozostawione w serwisie. Jeśli jakikolwiek komentarz uważasz za niestosowny lub narusza jakiekolwiek zasady komentowania w serwisie napisz na adres: studio@tkk.pl

Kod antyspamowy
Odśwież

Udostępnij

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn